fredag, juni 16, 2006

Beboer i helsefare

Mye kan tyde på at enkelte ministere lider under fraværet av enkelte av de andre, for eksempel helseministeren. Den av Svartliens beboere som befinner seg i Oslo har nemlig blitt kraftig solbrent. Den første antydning til forbrenning inntraff ca tre timer etter landingen på Gardermoen. Da hadde beboeren (det er kanskje liten tvil om at det er meg, altså Anniken det er snakk om, så jeg skal fra nå av slutte å anonymisere meg selv) sittet litt for lenge i solen, uten solkrem selvfølgelig. I tillegg hadde jeg på meg teite klær, så jeg fikk rart skille. Til besvær.

Man skulle kanskje tro at jeg dagen etter hadde lært av dette. Men den gang ei. Da dro jeg ut for å intervjue en kar, ikledd kjole med bar rygg. Resultat: Særs rød rygg.

Men nå har hun vel lært, tenker dere kanskje, og jeg tenker at ja, det burde jeg virkelig ha gjort. Men antakelig vet dere svaret like godt som meg: Nei. Dag 3 har kommet, og jeg ligger i sola ved Nydalsdammen, jeg har smurt meg, men bare med faktor 8, og bare en gang, før jeg gikk ut. Ikke etter at jeg badet, for eksempel. Lurt? Neei. Resultat: Litt rødere enn dagen før.

Dag 4. Graff, Moe og Anniken skal på badetur til Frysja. Alle tenker at de andre har med solkrem. Resultat: En helt rød Moe og en særs rød Anniken og Graff. Nå er vi så røde at det gjør litt vondt å sove om natten.

Dag 5. Rødt har gått mer eller mindre over til brunt. Jeeeii, tenker jeg da, dette er flott.

Dag 9, altså i dag. En del dager har gått, der jeg har forblitt brun fremfor rød. Nå drar mamma og jeg på tur til et fint, hemmelig sted rett ved havet. Vi smører oss med solkrem før vi legger oss ned, men vinden lurer oss til å tro at solen ikke steker ordentlig. Det gjør den. Resultat: Opphovnede røde steder på Anniken. For eksempel bak knærne. Absolutt til besvær.

Moral: Bruk solkrem! (Alternativ moral: Svartlien fungerer best i flokk.)

-------------------------------------------
For øvrig havnet jeg på ny i Cæsar/Virkelighetsklemma forleden dag. For da jeg så fotball-vm på storskjerm på Kontraskjæret dukket plutselig Kenneth opp som konfransier for showet. Og da Graff sa Hei Kenneth sa han hei tilbake. Skremmende.
----------------------------------------
Og sist, men ikke minst, jeg kom over begrepet "Så vidt sex" i en bok jeg leste for noen dager siden. Situasjonen i boken var omtrent so følger:
"-Jeg er gravid, fortalte hun. Igjen, tenkte jeg. Hvordan var det mulig? Vi hadde så vidt hatt sex etter at jeg flyttet opp i skogen. Det kunne ikke være snakk om mer enn to-tre ganger."
Jaja, da tenker jeg vi sier So long fra Oslo. Og god natt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg ler meg ihjel av deg Anniken! Jeg tror også Svartlien fungerer best i flokk!

Anonym sa...

Jeg ler også ganske mye.Men som helseminister får jeg litt dårlig samvittighet også. Men jeg holdt på å dø av så vidt sex i boka..haha

Anonym sa...

hvem er den anonyme helseministeren?

Anonym sa...

hvem er den anonyme anonyme?

Anonym sa...

hvem er den anonyme anonyme anonyme????????